Egérkezelés - $33 megszakítás
0. Leírás: Az egér inicializálása Input : AX 0000h Output: Egér státusz AX 0000h egér hardver v. meghajtó prg. nincs installálva ffffh sikeres installálás BX egérgombok száma 0000h nem kétgombos 0002h kétgombos 0003h Mouse Systems v. kompatibilis egér 1. Leírás: Az egérkurzor megjelenítése. Input : AX 0001h Output: nincs 2. Leírás: Az egérkurzor elrejtése. Input : AX 0002h Output: nincs 3. Leírás: A egérkurzor pozíciójának és az egérgombok állapotának lekérdezése Input : AX 0003h Output: BX egérgombok státusza 0. bit baloldali gomb (1 lenyomva 0 felengedve) 1. bit jobboldali gomb 2. bit középső gomb CX x koordináta DX y koordináta 4. Leírás: Az egér mozgatása adott pontra Input : AX 0004h CX x koordináta DX y koordináta Output: 5. Leírás: A gomb lenyomásainak száma. Input : AX 0005h BX a vizsgálandó gomb 1 baloldali gomb 2 jobboldali gomb 4 középső gomb Output: AX egérgombok státusza 0. bit baloldali gomb (1 lenyomva 0 felengedve) 1. bit jobboldali gomb 2. bit középső gomb BX A figyelt gomb lenyomásainak a száma az utolsó hívás óta CX x koordináta DX y koordináta 6. Leírás: A gomb felengedéseine száma. Input : AX 0006h BX a vizsgálandó gomb 1 baloldali gomb 2 jobboldali gomb 4 középső gomb Output: AX egérgombok státusza 0. bit baloldali gomb (1 lenyomva 0 felengedve) 1. bit jobboldali gomb 2. bit középső gomb BX A figyelt gomb felengedéseinek a száma az utolsó hívás óta CX x koordináta DX y koordináta 7. Leírás: A kurzor vizszintes mozgásának korlátozása. Input : AX 0007h CX min. x koordináta DX max. x koordináta Output: 8. Leírás: A kurzor függőleges mozgásának korlátozása. Input : AX 0008h CX min. y koordináta DX max. y koordináta Output: 9. Leírás: Grafikus módban az egér és a képernyőmaszk definiálása Input : AX 0009h BX az egér célpontjának x koordinátája a maszkban CX az egér célpontjának y koordinátája a maszkban ES:DX pointer az egér és a képernyőmaszkot tartalmazó pufferre Output: 10. Leírás: Szöveges módban az egér és a képernyőmaszk definiálása Input : AX 000ah BX az egérkurzor típusa 0 szoftver kurzor 1 hardver kurzor CX AND maszk (ha BX=0) vagy a kurzor első sora (ha BX=1) CX OR maszk (ha BX=0) vagy a kurzor utolsó sora (ha BX=1) Output: 11. Leírás: Az egér elmozdulása az utolsó hívás óta mickey-ben (1 mickey 1/200 inch) Input : AX 000bh Output: CX vízszintes elmozdulás DX függőleges elmozdulás 13. Leírás: A fényceruza emuláció bekapcsolása Input : AX 000dh Output: 14. Leírás: A fényceruza emuláció kikapcsolása Input : AX 000eh Output: 15. Leírás: Lépésköz beállítása Input : AX 000fh CX vízszintes irányban DX függőleges irányban Output: 16. Leírás: A kurzor megjelenítésének letiltása a monitor meghatározott részén Input : AX 0010h Output: