Egérkezelés - $33 megszakítás
0.
Leírás: Az egér inicializálása
Input : AX 0000h
Output: Egér státusz
AX 0000h egér hardver v. meghajtó prg. nincs installálva
ffffh sikeres installálás
BX egérgombok száma
0000h nem kétgombos
0002h kétgombos
0003h Mouse Systems v. kompatibilis egér
1.
Leírás: Az egérkurzor megjelenítése.
Input : AX 0001h
Output: nincs
2.
Leírás: Az egérkurzor elrejtése.
Input : AX 0002h
Output: nincs
3.
Leírás: A egérkurzor pozíciójának és az egérgombok állapotának lekérdezése
Input : AX 0003h
Output: BX egérgombok státusza
0. bit baloldali gomb (1 lenyomva 0 felengedve)
1. bit jobboldali gomb
2. bit középső gomb
CX x koordináta
DX y koordináta
4.
Leírás: Az egér mozgatása adott pontra
Input : AX 0004h
CX x koordináta
DX y koordináta
Output:
5.
Leírás: A gomb lenyomásainak száma.
Input : AX 0005h
BX a vizsgálandó gomb
1 baloldali gomb
2 jobboldali gomb
4 középső gomb
Output: AX egérgombok státusza
0. bit baloldali gomb (1 lenyomva 0 felengedve)
1. bit jobboldali gomb
2. bit középső gomb
BX A figyelt gomb lenyomásainak a száma az utolsó hívás óta
CX x koordináta
DX y koordináta
6.
Leírás: A gomb felengedéseine száma.
Input : AX 0006h
BX a vizsgálandó gomb
1 baloldali gomb
2 jobboldali gomb
4 középső gomb
Output: AX egérgombok státusza
0. bit baloldali gomb (1 lenyomva 0 felengedve)
1. bit jobboldali gomb
2. bit középső gomb
BX A figyelt gomb felengedéseinek a száma az utolsó hívás óta
CX x koordináta
DX y koordináta
7.
Leírás: A kurzor vizszintes mozgásának korlátozása.
Input : AX 0007h
CX min. x koordináta
DX max. x koordináta
Output:
8.
Leírás: A kurzor függőleges mozgásának korlátozása.
Input : AX 0008h
CX min. y koordináta
DX max. y koordináta
Output:
9.
Leírás: Grafikus módban az egér és a képernyőmaszk definiálása
Input : AX 0009h
BX az egér célpontjának x koordinátája a maszkban
CX az egér célpontjának y koordinátája a maszkban
ES:DX pointer az egér és a képernyőmaszkot tartalmazó pufferre
Output:
10.
Leírás: Szöveges módban az egér és a képernyőmaszk definiálása
Input : AX 000ah
BX az egérkurzor típusa
0 szoftver kurzor
1 hardver kurzor
CX AND maszk (ha BX=0) vagy a kurzor első sora (ha BX=1)
CX OR maszk (ha BX=0) vagy a kurzor utolsó sora (ha BX=1)
Output:
11.
Leírás: Az egér elmozdulása az utolsó hívás óta mickey-ben (1 mickey 1/200 inch)
Input : AX 000bh
Output: CX vízszintes elmozdulás
DX függőleges elmozdulás
13.
Leírás: A fényceruza emuláció bekapcsolása
Input : AX 000dh
Output:
14.
Leírás: A fényceruza emuláció kikapcsolása
Input : AX 000eh
Output:
15.
Leírás: Lépésköz beállítása
Input : AX 000fh
CX vízszintes irányban
DX függőleges irányban
Output:
16.
Leírás: A kurzor megjelenítésének letiltása a monitor meghatározott részén
Input : AX 0010h
Output: