Okt. 12. 1. Kérje be egy gömb sugarát, majd írja ki a gömb felszínét és térfogatát! 2. Kérjen be egy pénzösszeget, majd írja ki, hogy milyen címletekben lehet minimális számú pénzzel kifizetni úgy, hogy 5000, 1000, 500, 100-as címletek állnak rendelkezésre! 3. Kérje be a főnöke fizetését, aztán a sajátját. Hasonlítsa össze a két fizetés: írjon ki egy-egy megjegyzést, ha a főnöke fizetése nagyobb, ha a sajátja nagyobb, illetve ha egyenlő! 4. Kérjük be, hogy a héten mennyi kalóriát fogyasztottunk az egyes napokon. Írjuk ki az összes kalóriafogyasztásunkat, valamint a napi átlagot! 5. Olvasson be osztályzatokat 0 végjelig. Számolja meg, hány 5-ös volt közöttük, írja ki az átlagukat. 6. Kérjen be egy határszámot, majd írja ki eddig a számig az összes prímszámot! 7. Írjuk ki a tökéletes számokat (osztóinak összege – kivéve magát a számot – megegyezik a számmal, pl. 6) N-ig a képernyőre! 9. Készítsen egy KaveAutomata osztályt, melynek adatai: kávémárka, ár (Ft/dl), a tartályban lévő mennyiség, a tartály kapacitása. A konstruktor paramétereken keresztül inicializálja a fajtát, az árat és a kapacitást, a tartály legyen tele. Készítse el az alábbi metódusokat: - beállító és lekérdező metódusok az árra. - vesz: paraméterként adhatjuk meg, hogy hány dl-t veszünk, visszatérési érték a fizetendő összeg. Ha nincs a venni kívánt mennyiség a tartályban, akkor -1 legyen a visszatérési érték. - feltölt: tele tölti a tartályt, visszatérési értéke a betöltött mennyiség. - toString: az összes adat kiírására. A vezérlő KaveProgram osztályban hozzon létre egy KaveAutomata osztályú objektumot, majd szimulálja a működését. 10. Egy terepasztal működését akarjuk szimulálni. Készítsen egy Auto osztályt, melynek adatai: rendszám, x pozíció, y pozíció, szög. A konstruktor paramétereken keresztül inicializálja a rendszámot, x pozíciót, y pozíciót, a szöget állítsa 0-ra. Készítse el az alábbi metódusokat: - beállító és lekérdező metódusok a rendszámra. - megy: az autó az aktuális irányában a paraméterként megadott távolságot tegye meg. - fordul: a paraméterként megadott szöggel forduljon el. - toString: a rendszám és a pozíció kiírására. A vezérlő Terepasztal osztályban hozzon létre két Auto osztályú objektumot, majd szimulálja azok működését. import extra.*; public class Gyak1_1{ public static void main(String [] args){ double r, f, v; r = Console.readDouble("A gomb sugara: "); f = 4 * r * r * Math.PI; v = 4 * Math.pow(r,3) * Math.PI / 3; //vagy: v = 4 * r *r * r * Math.PI / 3; System.out.println("A gomb felszine: " + f); System.out.println("A gomb terfogata: " + v); } } ---------------------------- import extra.*; public class Gyak1_2{ public static void main(String[] args){ int cimlet1=5000, cimlet2=1000, cimlet3=500, cimlet4=100; int db1, db2, db3, db4; int osszeg=Console.readInt("A penzosszeg: "); db1=osszeg/cimlet1; osszeg%=cimlet1; db2=osszeg/cimlet2; osszeg%=cimlet2; db3=osszeg/cimlet3; osszeg%=cimlet3; db4=osszeg/cimlet4; System.out.println(cimlet1+": "+db1+" db"); System.out.println(cimlet2+": "+db2+" db"); System.out.println(cimlet3+": "+db3+" db"); System.out.println(cimlet4+": "+db4+" db"); } } ---------------------------- import extra.*; public class Gyak1_3 { public static void main(String[] args) { long fizFonok = Console.readLong("Fonokenek fizetese: "); long fizSajat = Console.readLong("On fizetese: "); if (fizFonok > fizSajat) System.out.println("A fonok fizetese nagyobb, ez nem meglepo!"); else if (fizFonok < fizSajat) System.out.println("Tobbet keresek, mint a fonok!"); else System.out.println("Ugyanannyit keresek, mint a fonok!"); } } ---------------------------- import extra.*; public class Gyak1_4 { public static void main(String[] args) { int osszes=0; double atlag; for(int i=1;i<=7;i++) osszes+=Console.readInt(i+". napi kaloriafogyasztas: "); atlag=osszes/7.; System.out.println("Heti kaloriafogyasztas: "+osszes); System.out.println("Napi atlag: "+atlag); } } ---------------------------- import extra.*; public class Gyak1_5 { public static void main(String[] args) { int jegy,sum=0,n=0,jeles=0; double atlag; jegy=Console.readInt("Jegy: "); while(jegy!=0){ sum+=jegy; n++; if(jegy==5) jeles++; jegy=Console.readInt("Jegy: "); } atlag=1.0*sum/n; System.out.println("Jelesek szama: "+jeles); System.out.println("A jegyek atlaga: "+atlag); } } ---------------------------- import extra.*; public class Gyak1_6{ public static void main(String[]args){ int a, hatar; boolean prim; hatar=Console.readInt("Meddig: "); for(a=2;a<=hatar;a++){ prim=true; for(int i=2; i<=Math.sqrt(a)&prim; i++) if(a%i==0) prim=false; if(prim) System.out.print(a+" "); } } } ---------------------------- import extra.*; public class Gyak1_7{ public static void main(String[]args){ int n=Console.readInt("N: "); for(int i=1;i<=n;i++){ int osszeg=0; for(int j=1;j<=i/2;j++) if(i%j==0) osszeg+=j; if(osszeg==i) System.out.println(i+" "); } } } ---------------------------- //9. import extra.*; class KaveAutomata{ private String marka; private double ar; private double mennyiseg; private double kapacitas; public KaveAutomata(String marka, double ar, double kapacitas){ this.marka = marka; this.ar = ar; this.kapacitas = kapacitas; mennyiseg = kapacitas; } /* vagy public KaveAutomata(String aMarka, double aAr, double aKapacitas){ marka = aMarka; ar = aAr; kapacitas = aKapacitas; mennyiseg = kapacitas; } */ public double getAr(){ return ar; } public void setAr(double ar){ this.ar = ar; } //a feledatspecifikációban nem szereplő plussz metódus public double getMennyiseg(){ return mennyiseg; } public double vesz(double menny){ if (menny<=mennyiseg){ mennyiseg-=menny; return menny*ar; } else{ return -1; } } public double feltolt(){ double kell=kapacitas-mennyiseg; mennyiseg=kapacitas; return kell; } public String toString(){ return "\nMarka: "+marka+"\nAr: "+ar+"\nKapacitas: "+kapacitas+ " Mennyiseg: "+mennyiseg; } } public class KaveProgram{ private KaveAutomata automata; public KaveProgram(){ automata = new KaveAutomata("Omnia",100,50); } public void vezerel(){ double fiz; do{ fiz = automata.vesz(Console.readDouble("Hany decit: ")); if (fiz!=-1){ System.out.println(fiz+" Ft-ot kell fizetnie"); }else{ System.out.println("Nincs annyi"); } System.out.println(automata); }while(automata.getMennyiseg()>1); System.out.println("Feltoltes "+automata.feltolt()+" dl"); } public static void main(String[] args) { KaveProgram kaveProgram = new KaveProgram(); kaveProgram.vezerel(); } } --------------------------------------------------- //10. class Auto{ private String rendszam; private int x, y, iranyszog; public Auto(String rendszam, int x, int y){ this.rendszam = rendszam; this.x = x; this.y = y; iranyszog = 0; } public void setRendszam(String aRendszam){ rendszam = aRendszam; } public String getRendszam(){ return rendszam; } public void megy(int tav){ x += tav * Math.cos(Math.toRadians(iranyszog)); y += tav * Math.sin(Math.toRadians(iranyszog)); } public void fordul(int szog){ iranyszog += szog; } public String toString(){ return rendszam+" pozicioja: ("+x+", "+y+")"; } } public class Terepasztal{ private Auto auto1, auto2; public Terepasztal(){ auto1 = new Auto("ABC123",10,20); auto2 = new Auto("XYZ123",0,0); } public void vezerel(){ System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n"); auto1.megy(10); System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n"); auto1.fordul(30); System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n"); auto1.megy(20); System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n"); auto2.fordul(150); System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n"); auto2.megy(20); System.out.println(auto1+"\n"+auto2+"\n"); } public static void main(String [] args){ Terepasztal terepasztal = new Terepasztal(); terepasztal.vezerel(); } }