0x01 graphic

2.3. Feladat: A korábbi anyagok és az irodalom olvasása, valamint saját önálló gondolkodása alapján jellemezze az agrármarketing gépezetet (a mezőgazdasági termelőtől a végső fogyasztóig tartó pályát) háromféle szempontból. Először írja le azt funkcionális megközelítésben, hogy milyen feladatokat lát el.  Majd  adja meg, hogy ezeket a feladatokat milyen típusú szervezetek látják el, s melyek a jellemzőik ezen szervezeteknek!   Végül ismertesse, hogy egy piacgazdaságban egy szervezetnek milyen általános tulajdonságokkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy  megőrizze  versenyképességét és  hosszabb távon életben maradjon!

2.4. feladat. Az 1.sz. ábra a mezőgazdaságból kiindulva mutatja  az élelmiszertermékek értéknövekedését. Fejezze be az ábrát. Rajzolja be nyíllal honnan milyen irányban halad a folyamat.  Majd pedig rajzolja be, hogy mi történik az előállított, a kereskedelemnek átadott terméktömeggel! Hol és milyen fő irányokban realizálódhatnak a termékek?

2.5. számú feladat: 1,5-2 oldal terjedelemben válaszolja meg az alábbi kérdéseket! Miért sajátos ágazata a mezőgazdaság a nemzetgazdaságnak és miben különböznek az  élelmiszer félék  a többi terméktől? Foglalja össze mit  tartozik az agrobizniszbe! Magyarázza meg az  agrobiznisz egyes elemeinek tartalmát!  Írjon néhány gondolatot arról, hogy az agrobiznisz elemeinek kapcsolat rendszere miért törvényszerű, hogy létezzen? Végül milyen érdekek alapján valósulhat meg a vertikum szereplőinek együttműködése, miközben érdekeik eltérőek!