1. A tantárgy általános
célja és specifikus célkitűzései
Az
elsajátított szaktárgyi, pedagógiai, pszichológiai, szakmódszertani és egyéb
elméleti ismeretek alkalmazása, ötvözése a földrajzoktatás gyakorlatában.
2. A tantárgy
tartalma
A
földrajztanítás kapcsolata más tudományágakkal ; pedagógiával, pszichológiával,
oktatáselmélettel. Koncentráció tárgyon belül, illetve tárgyak között :
történelem, biológia, fizika, kémia, számítástechnika, informatika, matematika,
irodalom, zene.
3. Évközi ellenőrzés módja: Munkatervek, tematikus
feladatok.
4. A tárgy előírt külső szakmai gyakorlatai:-
5. A
kötelező ill. ajánlott irodalom
Falus I.
(szerk.): Didaktika elméleti alapok a tanítás tanulásához.
Budapest,
1998. pp. 45-72., 77-93., 221-267., 271-319., 368-389., 465-509.
Oroszné Deák
J.: Innovatív pedagógiai irányzatok és tendenciák napjainkban. Bessenyei György
Könyvkiadó, Nyíregyháza, 1996.
Báborik I.: A
nevelés elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1999.
Ütőné Visi
J.(szerk.): Vizsgatárgyak, vizsgamodellek II. Földrajz Országos Közoktatási
Intézet, Budapest, 1999.
6.
A tantárgy tárgyi szükségletei és ellátása: Írásvetítő transzparens,
diavetítő, diapozitívek, TV, videolejátszó, számítógép. |