|
1.A tantárgy általános célja és specifikus célkitűzései:
Megfelelő pedagógiai, szakmai, műveltség biztosítása az
„Életvitel és gyakorlati ismeretek” műveltségi terület oktatási és nevelési
feladatainak ellátására.
2. A tantárgy tartalma:
A technika tanítása stúdium tárgya, feladata, tartalma.
A technika és életvitel tantárgy helye és szerepe az
alapfokú nevelés-oktatás szakaszában.
A tantárgy nevelés történelmi előzményei.
A tantárgy sajátosságait adó súlyponti kérdések s azok
pedagógiai, pszichológiai alapjai.
A tantárgy tantervei.
A követelményrendszer operacionalizálása.
Tantárgyi makro- és mikrotervezés: tartalmi elemzés,
tanmenet.
3. Évközi ellenőrzés módja: Kis beszámoló, tartalmi
elemzés, diagnosztikus mérés, résztanmenet.
4. A tárgy előírt külső szakmai gyakorlatai: -
5. A kötelező ill. ajánlott jegyzetek:
Dr. Gajdos-Dr. Vass: A technika tanítás I., Eger, 1994.
Nemzeti Alaptanterv, Okt. Min. 1995.
Technika és életvitel kerettanterv, Okt. Min. 2000.
Az általános iskolai nevelés és oktatás terve III. kötet+A
technika tanítása 1987. IV. szám
Ajánlott irodalom:
A technika tanítás időszerű kérdései I.-IV. Nyh. – oktatási
segédanyag
Nagy Sándor: Az oktatás folyamata és módszerei, Volos Bt.
Bp. 1993.
Falus Iván: Didaktika, Nemzeti Tankönyvkiadó 1998.
Nagy József: Nevelési Kézikönyv Szeged, 1996.
Nagy József: XXI. sz. és nevelés Ozirisz Kiadó 2000.
6. A tantárgy tárgyi szükségletei és ellátása:
Előadóterem, módszertani labor, televízió, videolejátszó, videokamera,
írásvetítő.
|