|
1.A tantárgy általános célja és specifikus
célkitűzései:
Megfelelő pedagógiai, szakmai műveltség
biztosítása az „Életvitel és gyakorlati ismeretek” műveltségi terület
„Háztartástan” részműveltségi területének oktatási és nevelési
feladatainak ellátására.
2. A tantárgy tartalma:
A szakdidaktika / tantárgypedagógia / szakmódszertan
fogalma, feladatai.
„Háztartástan tanítása” stúdium tárgya, feladata,
tartalma.
A művelődési anyag neveléstörténelmi előzményei.
A háztartástan, életvitel tantárgyi sajátosságai,
súlyponti kérdései és azok pedagógiai-pszichológiai alapjai.
A tantárgy helye és szerepe az alapfokú
nevelés-oktatás kezdő és záró szakaszában.
A tantárgy tantervei.
A követelményrendszer operacionalizálása.
A tanári felkészülés: tantárgyi makro- és
mikrotervezés: tartalmi elemzés, tanmenet.
3. Évközi ellenőrzés módja: Kisbeszámoló,
tartalmi elemzés, diagnosztikus mérés, résztanmenet, a szemináriumi órák
dokumentációja.
4. A tárgy előírt külső szakmai gyakorlatai: -
5. A kötelező ill. ajánlott jegyzetek:
Dr. Gajdos-Dr. Vass: A technika tanítása I. Eger,
1994.
Nemzeti Alaptanterv, Okt. Min. 1995.
Technika és életvitel kerettanterv, Okt. Min. 2000.
Ajánlott irodalom:
Nagy Sándor: Az oktatás folyamata és módszerei, Volos
Bt. Bp. 1993.
Falus Iván: Didaktika, Nemzeti Tankönyvkiadó 1998.
Nagy József: Nevelési Kézikönyv Szeged, 1996.
Nagy József: XXI. sz. és nevelés Ozirisz Kiadó 2000.
6. A tantárgy tárgyi szükségletei és ellátása:
Előadóterem, módszertani labor, televízió, videolejátszó, videokamera,
írásvetítő.
|