1. A tantárgy általános célja és specifikus célkitűzései
Olyan speciális
eljárások összességével ismerteti meg a hallgatót, amelyeket a cselekvés
tanítás-tanulás folyamatos céljainak megvalósítására alkalmazunk. Ezekkel
a módszerekkel biztosítja a tanulók fizikai képességeinek egészséges
fejlődését, a balesetveszély minimumra csökkentését.
2.
A tantárgy tartalma
-
Általános elméleti ismeretek:
módszertan fogalmának fejlődése a testnevelésben – történeti áttekintés
-
Általános, és speciális szervezési
feladatok a testnevelésben
-
A tantervelméleti alapkérdések;
érvényben lévő tantervek
-
Helyi tanterv, és tanmenetkészítés
-
Az oktatási folyamat legkisebb
önálló egysége: a testnevelés óra
-
A testnevelés tanítási időn
belüli, és kívüli formái
-
A mozgásos cselekvéstanítás
lépcsői: elmélet + gyakorlat
3. Évközi ellenőrzés módja
-
Szemináriumokon rendszeres
gyakorlatvezetés
-
Óratervezet készítés
-
Tanmenetkészítés, személyre szóló
feladatok szerint
4. A tárgy előírt külső szakmai gyakorlata
-
Kötelező gyakorló iskolai
hospitálások (minimum 3db)
-
A hospitálásról a megadott
szempontok szerint hospitálási napló készítése
5.
Kötelező ill. ajánlott irodalom jegyzéke
-
Az érvényben lévő testnevelés
tantervek
-
Báthory Béla: A testnevelés
elmélete, és módszertana
-
Országos Testnevelési és
Sporthivatal: Alternatív iskolai tantervek
-
Művelődési, és Közoktatási
Minisztérium: Útmutató az iskolai testnevelés és sport feladatainak
programjainak megtervezéséhez, és végrehajtásához
-
Vonáné Kokovay Ágnes: a
gimnasztika szaknyelve, szakleírása, és gyakorlatközlési módszerei (1999)
6. A tantárgy tárgyi szükségletei
|