|
1. A tantárgy általános célja és specifikus célkitűzései
Megismerteti a
hallgatókat olyan korszerű eszközökkel, eszközrendszerekkel, szervezeti
formák alkalmazásával, amelyek a tananyag jellegének és a tanulók
felkészültségének, valamint fejlettségi szintjének megfelel.
2.
A tantárgy tartalma
-
a testnevelés óra szervezése,
vezetése – foglalkoztatási formák
-
Képesség-, és készségfejlesztés
testnevelés órán
-
A mozgásos cselekvéstanulás során
előforduló hibák típusai, javításuk életkor specifikus módszerei
-
Ellenőrzés, értékelés,
teljesítménymérés testnevelés órán
-
Oktatásirányítási módszerek a
testnevelés órán
-
A tanári hatékonyság összetevői
-
A tanulók egészségügyi
csoportbeosztásának sajátosságai, és a tanári felelősség
3.
Évközi ellenőrzés módja
-
Szemináriumokon rendszeres
gyakorlatvezetés
-
Óratervezet készítés
-
Mikro-tanítás
4.
A tárgy előírt külső szakmai gyakorlata
-
Kötelező gyakorló iskolai
hospitálások (minimum 3db)
-
A hospitálásról a megadott
szempontok szerint hospitálási napló készítése
-
Mikro-tanítás a gyakorló iskolában
5.
Kötelező ill. ajánlott irodalom jegyzéke
-
Az érvényben lévő testnevelés
tantervek
-
Báthory Béla: A testnevelés
elmélete, és módszertana
-
Országos Testnevelési és
Sporthivatal: Alternatív iskolai tantervek
-
Művelődési, és Közoktatási
Minisztérium: Útmutató az iskolai testnevelés és sport feladatainak
programjainak megtervezéséhez, és végrehajtásához
-
Vonáné Kokovay Ágnes: a gimnasztika
szaknyelve, szakleírása, és gyakorlatközlési módszerei (1999)
6. A tantárgy tárgyi
szükségletei
|