1.
A tantárgy általános célja és specifikus célkitűzései
Megismerteti a
hallgatót testnevelés elméletének a társadalom-, és sporttudományokban
betöltött szerepével. Tisztázza a testnevelésnek a testkultúrában betöltött
szerepét. Tájékoztat az egészség értelmezésével kapcsolatos alapvető
ismeretekről. Bemutatja a mozgásos cselekvések tanítási-tanulási
folyamatának elméleti alapjait.
2.
A tantárgy tartalma
-
A testkultúra elméletének
alapfogalmai
-
Az emberi mozgásos teljesítőképesség
szerkezeti összetevői
-
A mozgásos cselekvés tanulás-tanítás
társadalmi, és biológiai feltételei
-
A mozgásos cselekvés tanítás-tanulás
folyamata
-
Az iskolai testnevelés helye,
szerepe, sajátosságai az iskolai oktató nevelő munkában
-
A testnevelés és sport
az iskolai nevelés rendszerében
-
A testnevelő tanári
munka összetevői, pályakövetelményei
-
A testnevelés tantárgy
hatása a személyiségtulajdonságok kibontakozásában
3.
Évközi ellenőrzés módja
-
A félév folyamán 2db zárthelyi
dolgozat megírása. Az első előadáson közölt időpontokban.
4.
A tárgy előírt külső szakmai gyakorlata: -
5.
Kötelező ill. ajánlott irodalom jegyzéke
-
Báthori Béla: A testnevelés
elmélete, és módszertana (1986)
-
Prisztóka Gyöngyvér:
Testneveléselmélet (1998)
-
Sipos György: Testnevelés tanítása (
1978)
-
Aktuális cikkek; tanszék által
kibocsátott stencilek
6. A tantárgy tárgyi szükségletek
|