Kósáné Dr. Oláh Julianna

 

Publikationsbogen

 

 

  1. Selbstständige Bände:

 

 

1.      Kósáné Oláh Júlia - Kertész Sándor: "Mesél a der-die-das". Német nyelvtankönyv gyerekeknek (1986) Budapest. Reflektor Kiadó.

2.      Das Zauberwort. Märcheneinsatz im kommunikativen Deutschunterricht (1999)

Bessenyei Könyvkiadó. Nyíregyháza.

3.      Lessing. In: LiteraTOUR. Das JA zum Lesen. Ein literarisches Lesebuch. (2001)

      Nyíregyháza. Möbius Print Kiadó. (76 p)

4.      Kósáné Oláh Júlia – Evelyn Küfmann: Besinnlich durch das ganze Jahr.

Das ’andere’ Lesebuch mit literarisch-ästhetischen und religiösen Texten

In 2 Bänden. (2001) Nyíregyháza. Möbius Print Kiadó.(396 p)

5.      Goethe” In: LiteraTOUR. Das JA zum Lesen. Ein literarisches Lesebuch. (2002)

Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza. (119 p)

6.      Schiller” In: LiteraTOUR. Das JA zum Lesen. Ein literarisches Lesebuch. (2002)

Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza. (113 p)

7.      Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Historischer Überblick

In: Deutschunterricht zum Anfassen Methodische Handreichungen Heft 1.

(2003) Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza. (26 p)

8.      Die Entwicklung der Kommunikativen Didaktik. Der Interkulturelle Ansatz.

In: Deutschunterricht zum Anfassen. Methodische Handreichungen Heft 2 (2003)

Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza.(21 p)

9.      Die Wirkung der Reformpädagogik auf die Methoden des modernen Fremdssprachenunterrichts In: Deutschunterricht zum Anfassen. Methodische Handreichungen Heft 3. (2004) Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza (36p)

10.   Phonetik und Phonetikunterricht. In: Deutschunterricht zum Anfassen.

Methodische   Handreichungen. Heft 4. (2005) Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza (39 p)

11.  Grammatik im Fremdsprachenunterricht In: Deutschunterricht zum

 Anfassen. Methodische Handreichungen. Heft 5. (2005)

 Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza (45 p)

12.  Wortschatz und Wortschatzarbeit in Deutsch als Fremdsprache

In: Deutschunterricht zum Anfassen. Methodische Handreichungen. Heft 6. (2005)

      Möbius Print Kiadó. Nyíregyháza (52 p.)

 

 

  1. Aufsätze in Sammelbänden und Zeitschriften

 

2/a  Aufsätze in Sammelbänden

 

1.         Iskola és nevelés Leonhard Frank szépprózájában. Közlemények az oktatás és a  

            nevelés innovációja témaköréből. In: DAB-Kiadvány, Nyíregyháza, 1983.

2.         Zum Bild der Schule und des Lehrers bei Leonhard Frank.  Wissenschaftliche

            Zeitung   Zwickau, 1983. Heft 2, S. 112-121.

            3.         Leonhard Frank háborúellenessége. In: A Bessenyei Tanárképző Főiskola

                        Tudományos  Közleményei. Irodalom és Nyelvtudomány, Nyíregyháza, 1985.

S. 121.-129.

            4.         Zum Bild der Schule und des Lehrers bei Leonhard Frank.  In: Schriftenreihe der

            Leonhard -  Frank – Gesellschaft. Würzburg, 1986. Heft 2. S. 5-17.

5          Irodalmi szövegek a kommunikatív szemléletű német nyelvoktatásban. In: Acta

            Academia Pedagogicae, Nyíregyháza, Tom. 11/6. Russzisztika 109-119.

6.         Tanuljunk nyelveket! Gyermekkorban könnyebb! In: Fordulj az asszonyokhoz.

            Nők könyve.  Stádium Kiadó. Nyíregyháza. 1988. S. 106-110.

7.         Modern gyermekirodalom modern szemléletű megközelítésben.

In: A Bajai Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencián elhangzott előadás anyaga,

                        Megjelent:  a Debreceni Tanítóképző Főiskola Tudományos Közleményében, 1988

8.         A német szakos tanárképzés a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskolán

            In:  Pedagógusképzés, Nyíregyháza, 1988/2.

9.         Das Märchen im videogestützten FSU. In: Germanistisches Jahrbuch DDR-UVR. 1989.

            S. 294-316.

10.       Märchen-Grammatik. In: Sprachen - Tor zur Welt, Universität Hamburg. Institut für Didaktik der Sprachen. 1989. Dezember. S. 89.

11.       Der Einsatz der Literatur im videogestützten FSU, dargestellt an der Gattung Märchen.   In: Konferenzmaterialien "Neue Wege mit neuen Medien" (1989) Leipzig. Herder Institut,  S. 63-68.

12.       Die Sage in der Germanistenausbildung. In: Nevelés- és Művelődéstudományi Közlemények, Acta Academiae Paedagogicae Nyíregyháziensis, Tomus 12.A. 1990.

A Bessenyei György Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményei, S. 235-240.

13.       Märchen und Comics, (Ein neues Grammatikbuch für den Deutschunterricht in Ungarn In: Loccumer Protokolle, 1990/63. Karl Ermest Evangelische Akademie, Loccum 1991. S. 103-117.

14.       A líra szerepe a korai INYO- ban - német nyelvű példaanyag tükrében. In:. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia. Nyíregyháza, 1991. május 3-4. Band: I-II.

Band I. S. 113-119.

15.       Videoadaptation von deutschen klassischen Werken und deren Einsatz im Literaturstudium von Germanistikstudenten. In: Germanistische Mitteilungen, 32/1002. Belgien/Antwerpen/Universität S. 25-34.

16.       Gondolatok az olvasáskészség fejlesztéséről az idegennyelvi órákon. In: Acta Academiae Paedagogicae Nyíregyháziensis, Tomus 13/A Nyíregyháza, 1992. S. 355-361.

17.       Video im Medienverbund  (1993.) X. Internationale Deutschlehrertagung, Universität Leipzig, In: Thesenband Interdruck Leipzig/Klett S. 55

18.       Vesszőparipáról-lóra. In: Villámfényben (különkiadvány) 1996. Mai.

Szerk. Makara György

19.       Märchengrammatik oder Deutschunterricht einmal anders. Märchen

im Frühfremdsprachenunterricht in Comic-Form. In: Märchen in Erziehung und Unterricht heute. Weingarten. l996. Sept.. Beltz und Gelberg. S. 24.

20.       Műveltségi területek érintkezése a nyelvoktatásban. Keresztény irodalmi

szemelvények az INYO-ban. In: Nyelvek és nyelvoktatás a Kárpát-medencében. Band I.. A VI. Országos Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia Antológiája. Nyíregyháza. Bessenyei György Könyvkiadó. l996. S. 356.-367.

21.       Kommunikative Didaktik und Diskussion um den Einsatz literarischer Texte. Kurzer

Überblick über die Fachliteratur.  In: Beiträge zur Methodik und Fachdidaktik DaF. Kossuth Kiadó. Debrecen. l996. S. 72.-8O.

22.       Tolmács szükséghelyzetben. In: Villámfényben (különkiadvány) l997. März

Szerk. Makara György.

23.       Vesszőparipáról- lóra. In: „A „Villám” fényében 95-97” (antológia) . Szerk. Makara György. Budapest. CO: Hét Matador Kft. l997.  S. 69.-77.

24.       A video és az idegennyelv-oktatás. In: A Neveléstudomány és

Tanárképzés c. antológiában a Pedagógusmesterség c. sorozatban. Szerk. Jörgen van B

Buer és Venter György. Bessenyei György Kiadó. Nyíregyháza. l999

25.       Nyelvtanulás autonóm úton. (1998) In:  Tudomány és társadalom.

A „Magyar Tudomány Napja 1997” alkalmából rendezett Szabolcs –

Szatmár - Bereg megyei tudományos konferencia anyagának bemutatása.  Nyíregyháza,  S. 46 - 47

26.       Hátizsákos vándorkönyvtár”  In:  Nyelvpolitika és nyelvoktatás. Könyv

Bakonyi  Istvánnak.  Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai Intézete és Továbbképző Központja Nyíregyháza. 1999. S. 243-251.

27.       „Keresztény irodalmi szemelvények a német nyelv oktatásában”

(Christliche literarische Texte im Deutschunterricht)  In: A nyelv szerepe Európa kultúrájában. A „Magyar Tudomány Napja 2001” alkalmából rendezett Konferencia anyagának bemutatása. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tudományos Közalapítvány Füzetei. 15. szám. Nyíregyháza. 200l. S. 143-144.

28.       „Interkulturális kommunikáció és idegennyelvoktatás”

(„Interkulturelle   Kommunikation und Fremdsprachenunterricht”) =: A nyelv szerepe Európa kultúrájában. A „Magyar Tudomány Napja 2001” alkalmából rendezett Konferencia anyagának a bemutatása. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tudományos Közalapítvány Füzetei. 15. szám. Nyíregyháza. S. 74/75.

29. „Irodalom és nyelvoktatás” (Keresztény irodalmi szövegek a német

nyelv  oktatásában)(„Literatur und Fremdsprachenunterricht”.

Christliche literarische Texte im Deutschunterricht) I = Nyelvek és kultúrák találkozása. Összefoglalók kötete. XII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. 2002. Szeged. S. 105.

30                 „Klasszikus irodalmi szövegek helye, szerepe és jelentősége az INYO-ban -

Schiller”  (Einsatz klassischer literarischer Texte im FSU. - Schiller)

In: „A régiók szerepe, versenyképessége az Európai Unióban”. A „Magyar Tudomány Napja 2002” alkalmából rendezett Konferencia anyagának a bemutatása. A Szabolcs-Szatmár–Bereg megyei Tudományos Közalapítvány Füzetei

31.      „Leonhard Frank ma (1882 – 1964) Visszatérés egy huszonöt évvel

ezelőtt íródott doktori disszertáció témájához” In:”A humán erőforrás szerepe, fejlesztésének, hasznosításának lehetőségei az Európai Unióban A Magyar Tudomány Napja 2003” alkalmából rendezett Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei tudományos konferencia anyagának bemutatása. Nyíregyháza. 2004. S. 123 – 128.

32.       Kósáné Dr. Oláh Júlia – Balázs Ildikó: „Bildnis eines jungen Mannes”: egy

Dürer-kép mosolyában. Szenzibilitás kialakítása a művészeti alkotások recepciójában.

In:”A humán erőforrás szerepe, fejlesztésének, hasznosításának lehetőségei az Európai Unióban A Magyar Tudomány Napja 2003” alkalmából rendezett Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei tudományos konferencia anyagának bemutatása. Nyíregyháza. 2004 S. 178-183

 

2/b. Aufsätze in Zeitschriften:

 

1.         Néhány esős nap "Piros betűs krónikája. In: Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza 1979/3.

2.         Négy város kézfogása. In: Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza, 1979/3.

3.         Olvassák-e a főiskolások Móricz Zsigmondot? In: Könyvtári Híradó, (1980 ) I-II.

A nyíregyházi Megyei Könyvtár kiadványa.

4.         A dalnak nincs királya. A Búbos vitéz a Móricz Zsigmond Színházban In: Szabolcs-Szatmári Szemle, Nyíregyháza, 1982/1.

5.         A Kvantum Fantum csapdája pedagógusszemmel. In: Szabolcs-Szatmári Szemle, Nyíregyháza, 1983/1.

6.         Megvalósult lehetőségek. Gondolatok az iskola és a színház együttműködéséről. In: Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza 1983/2.

7.         Ahol virágzik a drámajáték. In:  Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza 1983/2.

8.         Luby Margit: Bábalelte babona /könyvismertetés/. In: Szabolcs-Szatmári Szemle, Nyíregyháza, 1983/3.

9.         A gyermek- és ifjúsági irodalom az NDK-ban. Azonosságok és eltérések a német és a magyar gyermekkönyv- kultúrában In: Könyv és Nevelés, Budapest, 1983/3.

10.       Szabolcs-Szatmár irodalmi-történelmi útjain.  In: Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza 1983/4.

            A bűvös fuvola című mesejátékról. In : Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza 1984/1. S. 71-79.

11.       Gyermekkönyvhét 1984. In: Pedagógiai Műhely. Nyíregyháza. 1984/1. S 112-116.

12.       Harmincöt éves a Mesekert Bábszínház. In:  Pedagógiai Műhely, 1984. jún. S. 97 – S.,101.

13.       Nem félünk a farkastól. Albee drámája a Móricz Zsigmond Színházban. In: Szabolcs-Szatmári Szemle, Nyíregyháza, 1984.  S. 399 - 103

14.       Gozzi-Schiller: Turandot /színikritika/. In:  Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza 1984/4.  

S. 75.- 83.

15.       Ketten a sok ezerből /Levélrészlet/. In:  Ország-Világ, Budapest, 1985. V. 15. XXIX/ 20.

16.       Néhány szó a ma gyermek-és ifjúsági irodalmáról. In: Szabolcs-Szatmár megyei Könyvtári Híradó. Nyíregyháza. 1985. 1-2.  S. 44 – 45

17.       Nő a körúton (Gáll István posztumusz drámája a nyíregyházi Móricz Zsigmond színpadán)

In: Pedagógiai Műhely. Nyíregyháza 1986/3. 105-113

18.       Ödön von Horváth: Mesél a bécsi erdő (Szinikritika), In: Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza, 1982/2. S. 97-103.

19.       Gondolatok a német gyermeknyelvoktatás jövőjéről. In:  Idegennyelv-tanítás, Budapest 1989. IV.

20.       Kósáné-Mihalovics-Szabó-Székely: Egy felmérés tanulságai (angol-francia-német-orosz hatékonysági vizsgálat),In:  Idegennyelv tanítás, Budapest, 1989. IV.

21.       Märchen im Deutschunterricht . In: Jugendmagazin - TIP 1991/1. S. 29.

22.       Klasszikus német irodalmi alkotások filmadaptációjának felhasználása az INYO-ban.

In: AV-kommunikáció, 1991/ 28. Nummer: 3-4.

23.              Recenzió a “Kultúra - Nyelvtudás -Szakemberképzés” c. könyvről. In: Nyelv*Info 1997/4.

Szerk: Bakonyi /Hatoss / Németh. Győr. l996. Széchenyi István Főiskola Közgazdasági Fakultás Idegen Nyelvi Tanszéke. Budapest. l997. S. 32 - 33

24.       Az autonóm tanulásról.  In: Pedagógiai Műhely Nyíregyháza 1997. XXII. / 4 

Nyíregyháza. S. 3- 10

25.      Kinek, miből és hogyan tanítsunk stilisztikát? Gondolatok a stilisztika tanításáról

 Loós Monika: „Hilfe! Stilistik” című 1996-ban megjelent könyve alapján.

In:  Nyelv*Info  1998/ 6.  . Budapest. 1998. Juni. S. 31 32

26.       A nyelvoktatás ünnep-és hétköznapjai, eredményei és problémái. In:: Pedagógiai Műhely      1998. XXIII./  1.  S.  5.- 18. Nyíregyháza.

27.       Kreatív nyelvoktatási eljárások az idegen nyelv oktatásában

In: Pedagógiai  Műhely XXIV/ 1. Nyíregyháza 1999. S. 3- 9

28.       Mert a csoda végül is mindenhol kicsirázik”

(„Das    Wunderbarekeimt    schließlich überall”)- Christl Greller: Brüche/Aufbrüche. - Fordította: Balázs Ildikó „Törések” címmel. In: Könyvtári kis HÍRADÓ. 2002.. Nyíregyháza. S. 23/24 (Könyvismertetés)

29.       Kósáné Oláh Júlia/ Papp László: „HUASKA”.  In: Pedagógiai Műhely.

2002.  XXVII./2 Nyíregyháza. S. 39-42.

30.       Péteri Lajos: „Jelenből a múltba” (Von der Gegenwart in die

Vergangenheit)  In:   Hajdúnánási Újság. 2002. augusztus 31. 589. S. 7. (Könyvismertetés)

31.       Bálintné Kis Beáta: „A garamut hangja” (Der Klang des Garamuts) =

Szabolcs   Szatmár  Bereg megyei Szemle. Nyíregyháza. 2002. augusztus.

(Könyvismertetés)

32.       „A nyelvtanulásnak is vannak ünnepnapjai” (Fremdsprachen-Lernen hat

            seine  Festtage. Gedanken nach der Aufführung eines deutsch-           

sprachigen  Musical sin Nyíregyháza. Jo Pestum-Henrike Straub: Komm

mit auf die Traumreise)  = Pedagógiai Műhely. 2003. XXVII./2  Nyíregyháza.

S. 73-76

 

3. Übersetzungen:

 

1.         „Jubiläumsjahrbuch des Katholischen Elternvereins ’Sankt Emmerich’”

Deutsche  Übersetzung: Kósáné Dr. Oláh Júlia.

Örökségünk Kiadó Bt.     Nyíregyháza . (2004) S. 57- 116.

 

 

 

5. Konferenzteilnahme

5/a Internationale Konferenzen

 

1.         1987    Németország. Auerbach

                        Nemzetközi konferencia:

                                   Vielseitige Förderung der Fertigkeiten der Schüler”

Előadásom támája: „Der frühe Fremdsprachenunterricht”

2.         1988    Németország. Zwickau

                        Nemzetközi konferencia:

                        „Sozialistische Kinder-und Jugendliteratur”

                        Előadásom témája: „Volksdichtung und Fremdsprachenunterricht”

3.         1989    Németország. Berlin

                        Nemzetközi konferencia: „Literatur und Fremdsprachenunterricht

Előadásom témája: „Die Sagen im Fremdsprachenunterricht”

4          1990    Németország.   Würzburg

A Leonhard-Frank-Társaság ülése

Előadásom témája: „Die Rezeption der Werke von Leonhard Frank in Ungarn”

5.         1990    Németország.   Hamburg:

Nemzetközi konferencia: „Sprachen, Tor zur Welt”

Előadásom témája: „Märchengrammatik”

6.         1991    Németország. Dresden

Nyelvtanárok Nemzetközi Továbbképzése. DaaD- rendezvény

Előadásom és szeminárium témám: Märchengrammatik

7.         1991    Belgium. Antwerpen.

                        Nemzetközi Konferencia: „Moderne Bestrebungen im FSU”

Előadásom témája: „Videoeinsatz im FSU”

8.         1991.   Németország. Loccum

                        Nemzetközi konferencia: „ Frühe Begegnungen mit der Sprache“

                        Előadásom témája: „Märcheneinsatz im Frühfremdsprachenunterricht“

9.         1993    Németország. Leipzig

X. Nemzetközi Némettanár Konferencia

az irodalmi szekció egyik vezetője voltam

Plenáris előadásom témája: „Videoeinsatz im FSU”

10.       1995    Jugoszlávia.      Dubrovnik

Nyelvtanárok Nemzetközi Továbbképzése.

Előadásaim témája: „Die Lyrik und das Märchen im Früh-FSU”

11.       1996    Németország.   Iserlohn.

Nemzetközi konferencia: A mesében rejlő pedagógiai, pszichológiai lehetőségek feltárása.

            Előadásom témája: „Die Rolle der Märchen im Früh-FSU”

12.       1987    Németország. Sonnenberg:

1990    Több alkalommal nemzetközi módszertani továbbképzés:

1993    Előadásaim témái: „Märcheneinsatz”, „Lyrik im Früh-FSU”,

„Moderne Methoden im FSU”

13.       1996    Németország. Weingarten

Tagung der Internationalen Märchengesellschaft.

Előadásom témája: „Märcheneinsatz im FSU”,

14.       2001    Hollandia

Nemzetközi ICASSI-Konferencia:

Előadásom témája: „Christliche literarische Texte im FSU”

 

V/b. Konferenzen in Ungarn

 

A magyarországi konferenciák néhány helyszíne:

Budapest, Nyíregyháza, Baja, Debrecen, Szeged, Veszprém, Székesfehérvár, Miskolc, Sárospatak, Békéscsaba.

 

Néhány konferencia:

 

1.         1988    Baja

Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia

                        Előadásom címe: Gyermekirodalom modern szemléletű megközelítésben.

2.         1989    Budapest

A Magyarországi Német Nyelvtanárok Szövetségének Országos Értekezlete Előadásom témája: „Das Märchen im videogestützten FSU

3.         1991    Nyíregyháza    

Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia.

Előadásom témája: „A líra szerepe a korai INYO- ban - német nyelvű példaanyag tükrében”  

4.         1996    Nyíregyháza

A VI. Országos Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia: „Nyelvek és nyelvoktatás a Kárpát-medencében”

Előadásom témája: „Műveltségi területek érintkezése a nyelvoktatásban. Keresztény irodalmi szemelvények az INYO-ban.”

5.         1997    Nyíregyháza

A „Magyar Tudomány Napja  alkalmából rendezett Szabolcs –

Szatmár - Bereg megyei tudományos konferencia: „Tudomány és társadalom”

Előadásom témája: Nyelvtanulás autonóm úton”

6.         2001    Nyíregyháza

A Szabolcs –Szatmár-Bereg Megyei Tudományos Közalapítványnak a Magyar          Tudomány Napja alkalmából rendezett konferenciája: A nyelv szerepe

Európa kultúrájában.

Előadásaim témája: „Keresztény irodalmi szemelvények a német nyelv oktatásában”

7.                     „Interkulturális kommunikáció és idegennyelvoktatás”

8.         2002    Szeged

Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus.

            Előadásom témája:„Irodalom és nyelvoktatás

9.         2002.   Nyíregyháza

                        A Magyar Tudomány Napja alkalmából rendezett konferencia:

A „Magyar Tudomány Napja 2002” alkalmából rendezett Konferencia: „A régiók szerepe, versenyképessége az Európai Unióban”

Előadásom témája:„Klasszikus irodalmi szövegek helye, szerepe és jelentősége az INYO-ban -Schiller

10.       2003    Nyíregyháza

A Magyar Tudomány Napja alkalmából rendezett Tudományos Konferencia: ”A humán erőforrás szerepe, fejlesztésének, hasznosításának lehetőségei az Európai Unióban”

Előadásom témája:„Leonhard Frank ma (1882 – 1964) Visszatérés egy huszonöt évvel ezelőtt íródott doktori disszertáció témájához

11.                   Kósáné Dr. Oláh Júlia – Balázs Ildikó: „Bildnis eines jungen Mannes”: egy

Dürer-kép mosolyában. Szenzibilitás kialakítása a művészeti alkotások recepciójában”

12.       2004    Nyíregyháza

                        A Magyar Tudomány Napja alkalmából rendezett Tudományos Konferencia:

Előadásunk: Bazsóné Dr. Sőrés Marianna – Kósáné Dr. Oláh Julianna: Einsatz literarischer Texte im FSU – Elias Canetti”

            13.       2005    Nyíregyháza

A Magyar Tudomány Napja alkalmából rendezett Tudományos Konferencia:

Előadásom témája: „Ist Literatur wieder ’IN’?”

14.       2006    Nyíregyháza

A Magyar Tudomány Napja alkalmából rendezett Tudományos Konferencia:

                        Előadásom témája:”Germanistikstudenten über Literatureinsatz im FSU”

 

 

 

6. Einzelvorträge

 

A „Besinnlich durch das ganze Jahr –Das ’andere Lesebuch mit literarisch – ästhetischen und riligiösen Texten” című könyv (Szerzők: Kósáné Oláh Júlia – Evelyn Küfmann) megjelenése után több mint 50 alkalommal, több mint 50 helyszínen vettem részt író-olvasó találkozón.

Néhány helyszín: Budapest, Nyíregyháza, Debrecen, Sárospatak, Nagykálló, Hajdúnánás, Szeged, Békéscsaba, Miskolc, Kisvárda, Mátészalka, Hajdúdorog, Tokaj.

Időpontok: 2001-től folyamatosan

A könyvről számos recenzió jelent meg.

 

 

7. Sonstiges

 

1.         A következő könyveknek voltam a lektora:

            - P. Forgács Edit: Kommst du mit? 2 (Német nyelvkönyv. Ziel Kiadó. Hatvan  1999)

- Draviczky Marianna: Meine Geburtsstadt und Wiohnort Hajdúnánás. 

Hajdúnánás. 1999

2.         A Nyíregyházi Főiskola  Német Tanszékén több kulturális rendezvényének voltam a szervezője:

            1989    Berlin – Kiállítás

            1999    Goethe- Kiállítás

            2006    Heine – Kiállítás

3.         A Nyíregyházi Főiskola Német Tanszékén a „Blitzlichter” – sorozat hat rendezvényének voltam a szervezője (2004)

4.         Bekapcsolódom szülővárosom, Hajdúnánás kulturális – szellemi életébe

            - író – olvasó találkozókkal

            - előadásokkal

            - publikációkkal