Matematika és Informatika Intézet: |
|
Matematika: |
|
A képzés célja: matematikusok képzése, akik olyan elméleti és alkalmazott matematikai ismeretekkel rendelkeznek, melyek képessé teszik őket arra, hogy alapszintű matematikai ismereteiket műszaki, gazdasági, statisztikai és informatikai területen alkalmazzák, továbbá hogy tanulmányaikat a képzés második ciklusában folytassák. Alapfokozat birtokában a matematikus ismeri:
- A matematika alapvető módszereinek alkalmazását;
- Matematikai módszerek, elvek megszerzésének módjait és a kutatás fő módszereit;
- A felmerülő problémák megoldási alternatíváit;
- A matematikai elemzések eredményeit és azt - idegen nyelven és az informatika eszközeit is felhasználva - hatékonyan tudja kommunikálni.
A képzés felkészít a tanári mesterképzésre is.
|
|
|
|
|
Programtervező informatikus: |
|
A végzett programtervező informatikusok képesek szoftverfejlesztési feladatokat ellátni,
szoftver orientált információs technológiai eszközöket és rendszereket létrehozni, működtetni. Az oklevél megszerzése kedvező elhelyezkedési lehetőségeket nyújt az információtechnológia területein. |
|
|
|
|
Informatikus könyvtáros: |
|
A szak olyan
könyvtárosok képzésére alkalmas, akik korszerű ismeretek birtokában képesek dokumentumok gyűjtésére, feldolgozására, közreadására; a könyvtári munka szervezésére. Felkészültek különböző információs rendszerek működtetésére is. |
|
|
|
|
Turizmus és Földrajztudományi Intézet: |
|
Földrajz alapszak: |
|
A képzés célja olyan geográfusok képzése, akik korszerű természettudományos szemléletmódjuk birtokában
képesek a szakterületükön önálló ismeretszerzésre. Elsajátítják a természeti,
társadalmi-gazdasági és települési környezet megértéséhez szükséges elméleti és
módszertani alapokat, ismereteket szereznek a környezet működéséről. |
|
|
|
|
Felsőfokú szakképzés(idegenforgalmi szakmenedzser): |
|
A képzés célja, hogy elméleti alapokra helyezett, gyakorlatias irányultságú turisztikai szaktudással lássa el az idegen nyelven beszélő hallgatókat, akik az idegenforgalomban, a programszervezésben, az informatikában jártasak, a turizmus specializált feladatait készség szinten és szaktudással tudják végrehajtani. |
|
|
|
|
Tanári szakirány: |
|
A
szakirány a klasszikus tanítási feladatokra helyezi a hangsúlyt, biztos szakmai
tudáson alapuló korszerű pedagógiai ismeretanyagot is nyújt, megalapozva és
elősegítve a mesterképzést és a kutatói szakemberképzést. Az ismeretközvetítő
funkciót megtartva felkészíti a hallgatót a tanulást szervező illetve segítő
feladat ellátására, a korszerű interdiszciplináris tananyag birtokában. |
|
|
|
|
Idegenforgalmi szakirány: |
|
A földrajzi elméleti és gyakorlati szakmai anyagára alapozva a szakmenedzser képzésben fontosnak
tartjuk, hogy a hallgatók gyakorlatorientált, piacképes szakképesítést
kapjanak, készségszinten sajátítsák el a gyakorlati technikákat, továbbá
fejlettek legyenek szervezői, adatfeldolgozási képességeik. |
|
|
|
|