Biológia Intézet:
 
Biológia:
 
Az alapszakon végzettek képesek a biológia legfontosabb összefüggésének elemzéseire, ismerik az új kutatási módszereket, alkalmasak biológiai feladatok tervezésére, megoldására és értékelésére. A szakirányok bioanalitikus, hidrobiológus és tanári képzéseket ölelnek fel, a végzetteknek kedvező az elhelyezkedési lehetőségeik.
 
 
 
Fizika Tanszék:
 
Fizika:
 
A képzés célja fizikusok képzése, akik:
  • képesek tanulmányokat folytatni az alapszakot befogadó mesterképzésekben (MSc-k, tanári szakirány is)
  • képesek arra, hogy a műszaki, a gazdasági élet, ill. az államigazgatás területén irányító, szervező részfeladatokat lássanak el (alkalmazott környezetfizikai szakirány).
 
 
 
Kémia Tanszék:
 
Kémia:
 
A szakon olyan vegyészek képzése történik, akik alkalmasak gyakorlati feladatok megtervezésére, megoldására és értékelésére laboratóriumokban, a vegyipari termelésben, valamint logisztikai, környezetvédelmi és módszertani területeken.
 
 
 
Környezettudományi Intézet:
 
Környezettan:
 
A cél olyan szakemberek képzése, akik környezettudományi ismereteik birtokában képesek: terepi felmérések és mintavételek végzésére, adatok feldolgozására, pályázati munkákban való aktív közreműködésre. Alkalmasak: környezet- és természetvédelemmel foglalkozó szervezeteknél, szakigazgatási, ipari, mezőgazdasági, vízügyi cégeknél munkakörök betöltésére.  
 
 
 
Matematika és Informatika Intézet:
 
Matematika:
 

A képzés célja: matematikusok képzése, akik olyan elméleti és alkalmazott matematikai ismeretekkel rendelkeznek, melyek képessé teszik őket arra, hogy alapszintű matematikai ismereteiket műszaki, gazdasági, statisztikai és informatikai területen alkalmazzák, továbbá hogy tanulmányaikat a képzés második ciklusában folytassák. Alapfokozat birtokában a matematikus ismeri:

  • A matematika alapvető módszereinek alkalmazását;
  • Matematikai módszerek, elvek megszerzésének módjait és a kutatás fő módszereit;
  • A felmerülő problémák megoldási alternatíváit;
  • A matematikai elemzések eredményeit és azt - idegen nyelven és az informatika eszközeit is felhasználva - hatékonyan tudja kommunikálni.

A képzés felkészít a tanári mesterképzésre is.

 
 
Programtervező informatikus:
 
A végzett programtervező informatikusok képesek szoftverfejlesztési feladatokat ellátni, szoftver orientált információs technológiai eszközöket és rendszereket létrehozni, működtetni. Az oklevél megszerzése kedvező elhelyezkedési lehetőségeket nyújt az információtechnológia területein.
 
 
Informatikus könyvtáros:
 
A szak olyan könyvtárosok képzésére alkalmas, akik korszerű ismeretek birtokában képesek dokumentumok gyűjtésére, feldolgozására, közreadására; a könyvtári munka szervezésére. Felkészültek különböző információs rendszerek működtetésére is.
 
 
 
Testnevelés és Sporttudományi Intézet:
 

A sportszervező(sportmenedzser):

A szakon szerzett közgazdasági és sporttudományi ismeretek birtokában a hallgatóknak jó elhelyezkedési lehetőségeik vannak országos és helyi hatáskörű sportszervezeteknél, sportvállalkozásoknál, mint szakmai ügyintézők, vagy vezető beosztásban. Lehetőségük van továbblépni az MSc képzésbe.

 
 
Testnevelő-edző:
 
A szak célja olyan sportszakemberek képzése, akik jó elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek a testkultúra és sport területén. A megszerzett tudással képesek a tanulókat és a sportolókat felkészíteni a növekvő fizikai terhelések elviselésére és az egészséges életmód kialakítására. Továbbléphetnek az MSc képzésbe.
 
 
 
Turizmus és Földrajztudományi Intézet:
 
Földrajz alapszak:
 
A képzés célja olyan geográfusok képzése, akik korszerű természettudományos szemléletmódjuk birtokában képesek a szakterületükön önálló ismeretszerzésre. Elsajátítják a természeti, társadalmi-gazdasági és települési környezet megértéséhez szükséges elméleti és módszertani alapokat, ismereteket szereznek a környezet működéséről.
 
 
Felsőfokú szakképzés(idegenforgalmi szakmenedzser):
 
A képzés célja, hogy elméleti alapokra helyezett, gyakorlatias irányultságú turisztikai szaktudással lássa el az idegen nyelven beszélő hallgatókat, akik az idegenforgalomban, a programszervezésben, az informatikában jártasak, a turizmus specializált feladatait készség szinten és szaktudással tudják végrehajtani.
 
 
Tanári szakirány:
 
A szakirány a klasszikus tanítási feladatokra helyezi a hangsúlyt, biztos szakmai tudáson alapuló korszerű pedagógiai ismeretanyagot is nyújt, megalapozva és elősegítve a mesterképzést és a kutatói szakemberképzést. Az ismeretközvetítő funkciót megtartva felkészíti a hallgatót a tanulást szervező illetve segítő feladat ellátására, a korszerű interdiszciplináris tananyag birtokában.
 
 
Idegenforgalmi szakirány:
 
A földrajzi elméleti és gyakorlati szakmai anyagára alapozva a szakmenedzser képzésben fontosnak tartjuk, hogy a hallgatók gyakorlatorientált, piacképes szakképesítést kapjanak, készségszinten sajátítsák el a gyakorlati technikákat, továbbá fejlettek legyenek szervezői, adatfeldolgozási képességeik.