MINTA A LABORATÓRIUMI GYAKORLATOKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉSHEZ

 

A segédletben megtalálható a kísérlet leírása, a szükséges anyagok és eszközök, a munka menete és a magyarázat.

 

A hallgató feladata, hogy:

ˇ        előzetes tanulmányaiban utánanézzen a kísérlethez kapcsolódó elméleti alapoknak

ˇ        eldöntse, hogy leghamarabb hanyadik osztályban alkalmazható

ˇ        eldöntse, hogy tanári bemutató, tanulói csoportos vagy egyéni kísérletként használható

ˇ        tudja a kísérlet időszükségletét (hány percet kell rátervezni az órából)

ˇ        elkészítse a kísérlet rajzos vázlatát

ˇ        megfogalmazza a megfigyelési szemponto(ka)t, és mindezeket beírja a segédletben erre a célra üresen hagyott helyre.

 

Például: 50. oldal A savas eső modellezése:

ˇ        (a kísérlethez kapcsolódó elméleti alapokat jelen keretek között nem tárgyaljuk)

ˇ        leghamarabb hetedik osztályban mutatható be (kémiai ismereteket igényel a megértése)

ˇ        tanári bemutató kísérlet (a keletkező kén-dioxid egészségkárosító hatása miatt, fülke alatt végezzük vagy nyissunk ablakot!)

ˇ        időszükséglete kb. 3 perc (magyarázat és következtetések nélkül)

ˇ        rajzos vázlat

ˇ        megfigyelési szempont

I. részhez: Figyeld meg a kénlapocska égésekor keletkező terméket (halmazállapota, színe, szaga)!
II. részhez: Milyen színű lesz az indikátor a keletkezett oldatban?

Elsősegély: A kén-dioxid kötőhártyát, légutakat izgató gáz. Nagyobb mennyiség belégzése esetén friss levegő belélegeztetése szükséges, szemirritáció esetén melegvizes szemöblítés.

 

 

LEGGYAKRABBAN ELKÖVETETT HIBÁK