|
Balajtiné
Fischer Andrea
Fischer
Andrea 1991-ben végzett angol szakon az Eötvös
Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi
Karán. Már az egyetemi évek alatt tanított
gimnáziumban és nyelviskolában. Ösztöndíjasként
az Egyesült Államokban is tanult és Angliában
tanártovábbképzõ kurzusokat végzett.
Tanárképzésbõl mesterfokú
diplomát szerzett az Exeteri Egyetemen 1996-ban. Szakmai
tapasztalatait Magyarország elsõ, innovatív
és legendásan jó hírû nyelvtanárképzõ
mûhelyében, az Angol Tanárképzõ
Központban (ELTE-CETT) eltöltött 14 évnek
köszönheti.
2005
óta új szakmai keretek között, a Nyíregyházi
Fõiskola Képzési és Továbbképzési
Intézet oktatójaként tanít angol
szakos hallgatókat, szervez és vezet szakmai
továbbképzõ kurzusokat kollégáknak
a budapesti központban. Doktori tanulmányai befejezéseként
jelenleg tanulásmódszertani témájú
disszertációján dolgozik.
Andrea Fischer graduated from ELTE University Budapest as
a teacher of English in 1991.
She was a secondary school teacher and taught English at language
schools as well. While at university, she won a scholarship
and studied in the US. After graduation she attended several
teacher training courses in the UK. She earned her postgraduate
MEd Degree in Teacher Training for ELT at the University of
Exeter, UK. Her beliefs of teacher training were formed and
shaped during those most memorable 14 years while a member
of the highly innovative team of Hungary's first and legendary
'ELTE-CETT'. Since 2005 she has been working in a new setup
for the College of Nyíregyháza as a teacher
and teacher trainer in their new Budapest -based Training
Centre. Her research interest is learner training in teaching
and training. She is currently working on her PhD dissertation.
|
|
Miklósy
Katalin
Bár
Miklósy Katalin színészdinasztiából
származik, mégis az emberekkel való foglalkozás
másik formáját választotta, és
angol-magyar nyelv- és irodalom szakos tanárként
végzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.
Az angol nyelv oktatójaként negyedszázados,
a magyar mint idegen nyelv tanáraként tizenhat
éves rutint szerzett, s mindkét nyelvet a kezdõtõl
a legfelsõ szintig tanítja. Pályafutását
általános iskolai tanárként kezdte,
s végigjárta a magyar oktatásügy
minden lépcsõjét. Az 1980-as évek
végétõl fõállásban
a tanárképzésben tevékenykedik.
Számos továbbképzésen vett részt
Magyarországon és külföldön;
szakmai érdeklõdésének fõbb
területei a metodika, ezen belül a tanulói
autonómia és a nyelvtanítás az
irodalom segítségével. 1995 és
1997 között magyar lektorként dolgozott a
Rutgers Egyetemen (New Jersey, USA).
Társszerzõje (Medgyes Péterrel) a "The
Language Situation in Hungary" címû tanulmánynak,
amely 2000-ben, majd felfrissített formában
2005-ben jelent meg.
Born
to a dynasty of actors, Katalin Miklósy has chosen
a different way to deal with people and graduated as a teacher
of English and Hungarian from Eötvös Loránd
University, Budapest. Having started her career as a primary
school teacher, she went through every stage of the Hungarian
educational system before switching to teacher training in
the late eighties.
She took part in several training courses both in Hungary
and abroad which gave an impetus to her interest in methodology,
especially in learner's autonomy and teaching language through
literature.
Since 1989, she has been a part-time lecturer in the California-Wisconsin
Education Abroad Program in Hungary, where her duties include
teaching Hungarian as a foreign language and Hungarian cultural
studies, as well as designing curricula for the programme.
Between 1995 and 1997, she worked at the Center for Hungarian
Studies of Rutgers University, New Jersey.
She is the co author (together with Péter Medgyes)
of the monograph The Language Situation in Hungary, published
in 2000 and re-published in an updated form in 2005.
|
|
Rádai
Péter
Rádai
Péter a nyolcvanas évek közepén
"született" mint angoltanár. Pályáját
magánnyelviskolákban kezdte, de tanított
közép- és általános iskolában
is. 1989 után, tanárképzési tevékenysége
elindulásától érzi, hogy számára
ez az igazi szakmai irány. 1991 és 2005 között
aktív részt vállalt angol szakos tanárok
alapképzésében élete elsõ
"CETT-jében" (az ELTE Angol Tanárképzõ
Központjában). Eközben 1991 óta tanártovábbképzõ
programok sorát indította be, vagy koordinálta,
többek közt az Európa Tanács által
mûködtetett Modern Nyelvek Európai Központjában
(Graz, Ausztria) is. Élete második CETT-jét
(Centre for English Teaching and Training) 2005 szeptemberétõl
a Nyíregyházi Fõiskola Képzési
és Továbbképzési Intézetének
támogatásával építhetik
fel kollégáival egy Budapesti Konzultációs
Központ keretei közt. Rádai Péter
több, tanároknak szóló módszertani
ötletgyûjtemény és kiegészítõ
tananyag társszerzõje. A két tinédzser
fiú papáját az utóbbi idõben
egyszer a biciklijérõl leszállva látta
valaki.
Péter
Rádai "was born" as an EFL teacher in the
80's, working in private language school, as well as in primary
and secondary education. He started as a teacher educator
in 1989 and has found this activity "the real thing"
in his professional life. After joining the first CETT (the
Centre for English Teacher Training at Eötvös University)
of his career, he devoted 16 years to re-service teacher education.
Since 1991 he has also been involved in a variety of in-service
training programmes, collaborating regularly with the European
Centre for Modern Languages in Graz, Austria. In 2005 the
College of Nyíregyháza set up the second CETT
for Péter and his colleagues to develop (this time
the Centre for English Teaching and Training, Budapest), which
is exactly what they are trying to do as enthusiastically
as ever. Outside the classroom, he has co-written several
resource books and supplementary materials for teachers. The
father of 2 teenage boys, he has been seen off his bike once,
recently.
|
|
Róna
Annamária
Róna
Annamária 1977-ben végzett az ELTE Bölcsészettudományi
karának angol nyelv és irodalom-, valamint általános
germanisztika szakán (az utóbbi leginkább
skandinavisztikai, svéd nyelv és irodalmi tanulmányokat
jelentett), majd még abban az évben tanítani
kezdett a Marx Károly Közgazdaságtudományi
Egyetemen, elsõsorban angol nyelvet (szaknyelvet is),
de egy rövid ideig svédet is. 1990-ben az ELTE
Angol Tanárképzõ Központjának
megalakulásakor Medgyes Péter hívására
örömmel csatlakozott az alapító csapathoz,
és ott töltött 15 évet, melynek során
fõként a fordítás módszertani
és gyakorlati kérdéseivel, valamint az
angol nyelvû népek kultúrájának
tanításával foglalkozott. 2005 szeptemberében
néhány kollégájával a Nyíregyházi
Fõiskola Képzési és Továbbképzési
Intézetének budapesti Angol Tanárképzõ
és Továbbképzõ Központjában
nyert alkalmazást. A nyolcvanas években alapító
tagja volt a Lingua nevû nyelviskolának is, melynek
munkájában évekig aktívan részt
vett. A tanítás mellett sokat fordít,
fõleg filmfeliratokat és forgatókönyveket,
illetve néha tolmácsol is.
Róna
Annamária graduated from ELTE University in 1977 as
a teacher of English Literature and Linguistics with an additional
degree in General German Studies (which consisted mainly of
Scandinavian Studies, Swedish Literature and Linguistics).
In the same year she began teaching at the Karl Marx University
of Economics, mostly English (professional language as well)
but also Swedish for a short period. In 1990, at the invitation
of Péter Medgyes, she was pleased to join the founding
team of ELTE's Centre for English Teacher Training. She spent
there 15 years during which she specialised mainly in teaching
the methodology and practice of translation as well as English
Speaking Cultures. In September 2005 with a few colleagues
she was employed at the Centre for English Teaching and Training
(CETT Budapest) of the College of Nyíregyháza.
In the 1980s she was a founding member of Lingua School of
English and she worked there actively for many long years.
Besides teaching, she does quite a lot of translation, mostly
film subtitles and scripts and occasionally does oral interpretation,
too.
|
|
Sillár
Barbara
Sillár
Barbara tanulmányait az ELTE angol-francia szakán
végezte. Habár családja (fõleg
angoltanár édesanyja) mindent megtett, hogy
más pálya felé orientálja, már
egyetemi évei alatt gyakorlatot szerzett az angol nyelv
tanításában magánynyelviskolákban,
ahol a legkisebbektõl a felnõtt csoportokig
minden korosztállyal volt módja megismerkedni.
Rövidebb középiskolai tanítás
után, 1991-ben bekapcsolódott az angol tanárképzésbe,
elõször az ELTE Tanárképzõ
Fõiskoláján, majd az ELTE Angol Tanárképzõ
Központjában (CETT). Egyetemi munkája mellett
számos tanártovábbképzésen
vett részt elõször hallgatóként,
majd oktatóként. Ezen tanfolyamok során
érdeklõdése egyre inkább a tanár-továbbképzés
felé fordult. 2005 szeptemberében néhány
kollégájával lehetõséget
kapott, hogy a Nyíregyházi Fõiskola Képzési
és Továbbképzési Intézetének
keretei között felépítsenek egy második
CETT-et. Sillár Barbara 1999 óta az ELTE Nyelvpedagógia
doktori program hallgatója, ahol az olvasási
stratégiák kutatásával foglalkozik.
Két általános iskoláskorú
gyermeke van (gyönyörû, okos stb.). Amikor
éppen nem az óráira készül,
szívesen kézmûveskedik, fõleg üveget
és selymet szeret festeni.
Sillár
Barbara graduated at ELTE University Budapest as a teacher
of French and English. Although her family (especially her
mother working as an English teacher) tried to direct her
towards some other profession, she started her teaching career
during her university years at different language schools,
where she had the opportunity to teach different age-groups
from the smallest ones to adults. After a short period at
a secondary school, in 1991, she started her work as a teacher
trainer, first at the Teacher Training College at ELTE University,
then at ELTE Centre for English Teacher Training (CETT). Beside
her work at the university, she participated in numerous teacher
training courses first as a participant, and later as a trainer.
In the course of these trainings she became more and more
interested in in-service teacher training. In September 2005,
together with some of her colleagues, she was given the opportunity
to set up a second "CETT" (Centre for English Teaching
and Training) run by the College of Nyíregyháza.
Since 1999, she has been a doctoral student at the Language
Pedagogy PhD program at ELTE University, where her field of
research is reading strategies. She has got two children (beautiful,
clever etc.). When she is not preparing for her classes, she
likes to do crafts such as painting glass or silk.
|
|
Walkó
Zsuzsanna
Walkó
Zsuzsanna angol-olasz szakon végzett az ELTE-n. 1992
óta dolgozik az angol tanárképzésben.
Ezt megelõzõen is fõként a felnõtt
nyelvoktatás és nyelvvizsgáztatás
területén tevékenykedett, elõször
az Idegennyelvi Továbbképzõ Központban,
majd az International House Budapest nyelviskolában,
ezután pedig két évig Münchenben,
ahol angolt és magyart tanított (és németül
tanult). 12 évig volt tagja az ELTE Angoltanárképzõ
Központjának (CETT). Itt egyéb tárgyak
mellett elsõsorban az írás- és
olvasáskészség fejlesztésével
foglalkozott. Kutatási területe a diskurzus- és
mûfajelemzés. 2005 szeptembere óta dolgozik
a Nyíregyházi Fõiskola által létrehozott
"új" CETT lelkes és optimista csapatában.
Zsuzsanna
Walkó majored in English and Italian at ELTE University.
She has been working in EFL teacher training since 1992. Before
that she had worked as a teacher and examiner first at the
Hungarian State Language and Examination Centre, then at International
House, Budapest, after which she also spent two years in Munich,
Germany, teaching English and Hungarian (as well as learning
German). She worked at the Centre for English Teacher Training
(CETT) of ELTE University for 12 years, where she was mainly
involved in the teaching of academic writing and reading skills.
She has been working on a PhD in the field of genre analysis
in academic writing. She is a founding member of the keen
and optimistic "new" CETT team set up by the College
of Nyíregyháza in September 2005.
|
|
|
|
|
|
|
|