Balajtiné Fischer Andrea

Fischer Andrea 1991-ben végzett angol szakon az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán. Már az egyetemi évek alatt tanított gimnáziumban és nyelviskolában. Ösztöndíjasként az Egyesült Államokban is tanult és Angliában tanártovábbképzõ kurzusokat végzett. Tanárképzésbõl mesterfokú diplomát szerzett az Exeteri Egyetemen 1996-ban. Szakmai tapasztalatait Magyarország elsõ, innovatív és legendásan jó hírû nyelvtanárképzõ mûhelyében, az Angol Tanárképzõ Központban (ELTE-CETT) eltöltött 14 évnek köszönheti.

2005 óta új szakmai keretek között, a Nyíregyházi Fõiskola Képzési és Továbbképzési Intézet oktatójaként tanít angol szakos hallgatókat, szervez és vezet szakmai továbbképzõ kurzusokat kollégáknak a budapesti központban. Doktori tanulmányai befejezéseként jelenleg tanulásmódszertani témájú disszertációján dolgozik.


Andrea Fischer graduated from ELTE University Budapest as a teacher of English in 1991.
She was a secondary school teacher and taught English at language schools as well. While at university, she won a scholarship and studied in the US. After graduation she attended several teacher training courses in the UK. She earned her postgraduate MEd Degree in Teacher Training for ELT at the University of Exeter, UK. Her beliefs of teacher training were formed and shaped during those most memorable 14 years while a member of the highly innovative team of Hungary's first and legendary 'ELTE-CETT'. Since 2005 she has been working in a new setup for the College of Nyíregyháza as a teacher and teacher trainer in their new Budapest -based Training Centre. Her research interest is learner training in teaching and training. She is currently working on her PhD dissertation.

Miklósy Katalin

Bár Miklósy Katalin színészdinasztiából származik, mégis az emberekkel való foglalkozás másik formáját választotta, és angol-magyar nyelv- és irodalom szakos tanárként végzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.
Az angol nyelv oktatójaként negyedszázados, a magyar mint idegen nyelv tanáraként tizenhat éves rutint szerzett, s mindkét nyelvet a kezdõtõl a legfelsõ szintig tanítja. Pályafutását általános iskolai tanárként kezdte, s végigjárta a magyar oktatásügy minden lépcsõjét. Az 1980-as évek végétõl fõállásban a tanárképzésben tevékenykedik. Számos továbbképzésen vett részt Magyarországon és külföldön; szakmai érdeklõdésének fõbb területei a metodika, ezen belül a tanulói autonómia és a nyelvtanítás az irodalom segítségével. 1995 és 1997 között magyar lektorként dolgozott a Rutgers Egyetemen (New Jersey, USA).
Társszerzõje (Medgyes Péterrel) a "The Language Situation in Hungary" címû tanulmánynak, amely 2000-ben, majd felfrissített formában 2005-ben jelent meg.

Born to a dynasty of actors, Katalin Miklósy has chosen a different way to deal with people and graduated as a teacher of English and Hungarian from Eötvös Loránd University, Budapest. Having started her career as a primary school teacher, she went through every stage of the Hungarian educational system before switching to teacher training in the late eighties.
She took part in several training courses both in Hungary and abroad which gave an impetus to her interest in methodology, especially in learner's autonomy and teaching language through literature.
Since 1989, she has been a part-time lecturer in the California-Wisconsin Education Abroad Program in Hungary, where her duties include teaching Hungarian as a foreign language and Hungarian cultural studies, as well as designing curricula for the programme. Between 1995 and 1997, she worked at the Center for Hungarian Studies of Rutgers University, New Jersey.
She is the co author (together with Péter Medgyes) of the monograph The Language Situation in Hungary, published in 2000 and re-published in an updated form in 2005.

 

Rádai Péter

Rádai Péter a nyolcvanas évek közepén "született" mint angoltanár. Pályáját magánnyelviskolákban kezdte, de tanított közép- és általános iskolában is. 1989 után, tanárképzési tevékenysége elindulásától érzi, hogy számára ez az igazi szakmai irány. 1991 és 2005 között aktív részt vállalt angol szakos tanárok alapképzésében élete elsõ "CETT-jében" (az ELTE Angol Tanárképzõ Központjában). Eközben 1991 óta tanártovábbképzõ programok sorát indította be, vagy koordinálta, többek közt az Európa Tanács által mûködtetett Modern Nyelvek Európai Központjában (Graz, Ausztria) is. Élete második CETT-jét (Centre for English Teaching and Training) 2005 szeptemberétõl a Nyíregyházi Fõiskola Képzési és Továbbképzési Intézetének támogatásával építhetik fel kollégáival egy Budapesti Konzultációs Központ keretei közt. Rádai Péter több, tanároknak szóló módszertani ötletgyûjtemény és kiegészítõ tananyag társszerzõje. A két tinédzser fiú papáját az utóbbi idõben egyszer a biciklijérõl leszállva látta valaki.

Péter Rádai "was born" as an EFL teacher in the 80's, working in private language school, as well as in primary and secondary education. He started as a teacher educator in 1989 and has found this activity "the real thing" in his professional life. After joining the first CETT (the Centre for English Teacher Training at Eötvös University) of his career, he devoted 16 years to re-service teacher education. Since 1991 he has also been involved in a variety of in-service training programmes, collaborating regularly with the European Centre for Modern Languages in Graz, Austria. In 2005 the College of Nyíregyháza set up the second CETT for Péter and his colleagues to develop (this time the Centre for English Teaching and Training, Budapest), which is exactly what they are trying to do as enthusiastically as ever. Outside the classroom, he has co-written several resource books and supplementary materials for teachers. The father of 2 teenage boys, he has been seen off his bike once, recently.

Róna Annamária

Róna Annamária 1977-ben végzett az ELTE Bölcsészettudományi karának angol nyelv és irodalom-, valamint általános germanisztika szakán (az utóbbi leginkább skandinavisztikai, svéd nyelv és irodalmi tanulmányokat jelentett), majd még abban az évben tanítani kezdett a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen, elsõsorban angol nyelvet (szaknyelvet is), de egy rövid ideig svédet is. 1990-ben az ELTE Angol Tanárképzõ Központjának megalakulásakor Medgyes Péter hívására örömmel csatlakozott az alapító csapathoz, és ott töltött 15 évet, melynek során fõként a fordítás módszertani és gyakorlati kérdéseivel, valamint az angol nyelvû népek kultúrájának tanításával foglalkozott. 2005 szeptemberében néhány kollégájával a Nyíregyházi Fõiskola Képzési és Továbbképzési Intézetének budapesti Angol Tanárképzõ és Továbbképzõ Központjában nyert alkalmazást. A nyolcvanas években alapító tagja volt a Lingua nevû nyelviskolának is, melynek munkájában évekig aktívan részt vett. A tanítás mellett sokat fordít, fõleg filmfeliratokat és forgatókönyveket, illetve néha tolmácsol is.

Róna Annamária graduated from ELTE University in 1977 as a teacher of English Literature and Linguistics with an additional degree in General German Studies (which consisted mainly of Scandinavian Studies, Swedish Literature and Linguistics). In the same year she began teaching at the Karl Marx University of Economics, mostly English (professional language as well) but also Swedish for a short period. In 1990, at the invitation of Péter Medgyes, she was pleased to join the founding team of ELTE's Centre for English Teacher Training. She spent there 15 years during which she specialised mainly in teaching the methodology and practice of translation as well as English Speaking Cultures. In September 2005 with a few colleagues she was employed at the Centre for English Teaching and Training (CETT Budapest) of the College of Nyíregyháza. In the 1980s she was a founding member of Lingua School of English and she worked there actively for many long years. Besides teaching, she does quite a lot of translation, mostly film subtitles and scripts and occasionally does oral interpretation, too.

 

Sillár Barbara

Sillár Barbara tanulmányait az ELTE angol-francia szakán végezte. Habár családja (fõleg angoltanár édesanyja) mindent megtett, hogy más pálya felé orientálja, már egyetemi évei alatt gyakorlatot szerzett az angol nyelv tanításában magánynyelviskolákban, ahol a legkisebbektõl a felnõtt csoportokig minden korosztállyal volt módja megismerkedni. Rövidebb középiskolai tanítás után, 1991-ben bekapcsolódott az angol tanárképzésbe, elõször az ELTE Tanárképzõ Fõiskoláján, majd az ELTE Angol Tanárképzõ Központjában (CETT). Egyetemi munkája mellett számos tanártovábbképzésen vett részt elõször hallgatóként, majd oktatóként. Ezen tanfolyamok során érdeklõdése egyre inkább a tanár-továbbképzés felé fordult. 2005 szeptemberében néhány kollégájával lehetõséget kapott, hogy a Nyíregyházi Fõiskola Képzési és Továbbképzési Intézetének keretei között felépítsenek egy második CETT-et. Sillár Barbara 1999 óta az ELTE Nyelvpedagógia doktori program hallgatója, ahol az olvasási stratégiák kutatásával foglalkozik. Két általános iskoláskorú gyermeke van (gyönyörû, okos stb.). Amikor éppen nem az óráira készül, szívesen kézmûveskedik, fõleg üveget és selymet szeret festeni.

Sillár Barbara graduated at ELTE University Budapest as a teacher of French and English. Although her family (especially her mother working as an English teacher) tried to direct her towards some other profession, she started her teaching career during her university years at different language schools, where she had the opportunity to teach different age-groups from the smallest ones to adults. After a short period at a secondary school, in 1991, she started her work as a teacher trainer, first at the Teacher Training College at ELTE University, then at ELTE Centre for English Teacher Training (CETT). Beside her work at the university, she participated in numerous teacher training courses first as a participant, and later as a trainer. In the course of these trainings she became more and more interested in in-service teacher training. In September 2005, together with some of her colleagues, she was given the opportunity to set up a second "CETT" (Centre for English Teaching and Training) run by the College of Nyíregyháza. Since 1999, she has been a doctoral student at the Language Pedagogy PhD program at ELTE University, where her field of research is reading strategies. She has got two children (beautiful, clever etc.). When she is not preparing for her classes, she likes to do crafts such as painting glass or silk.

Walkó Zsuzsanna

Walkó Zsuzsanna angol-olasz szakon végzett az ELTE-n. 1992 óta dolgozik az angol tanárképzésben. Ezt megelõzõen is fõként a felnõtt nyelvoktatás és nyelvvizsgáztatás területén tevékenykedett, elõször az Idegennyelvi Továbbképzõ Központban, majd az International House Budapest nyelviskolában, ezután pedig két évig Münchenben, ahol angolt és magyart tanított (és németül tanult). 12 évig volt tagja az ELTE Angoltanárképzõ Központjának (CETT). Itt egyéb tárgyak mellett elsõsorban az írás- és olvasáskészség fejlesztésével foglalkozott. Kutatási területe a diskurzus- és mûfajelemzés. 2005 szeptembere óta dolgozik a Nyíregyházi Fõiskola által létrehozott "új" CETT lelkes és optimista csapatában.

Zsuzsanna Walkó majored in English and Italian at ELTE University. She has been working in EFL teacher training since 1992. Before that she had worked as a teacher and examiner first at the Hungarian State Language and Examination Centre, then at International House, Budapest, after which she also spent two years in Munich, Germany, teaching English and Hungarian (as well as learning German). She worked at the Centre for English Teacher Training (CETT) of ELTE University for 12 years, where she was mainly involved in the teaching of academic writing and reading skills. She has been working on a PhD in the field of genre analysis in academic writing. She is a founding member of the keen and optimistic "new" CETT team set up by the College of Nyíregyháza in September 2005.