Honnan
jöttünk és hová tartunk?
Szakmai
életünk úgy alakult, hogy az angol szakos
nyelvtanárok alapképzésében (elsõsorban
az ELTE BTK Angol Tanárképzõ Központjának
keretei között) eltöltött több mint
15 év után, új szakmai irányok
felé mozdultunk el. Többek közt a felsõoktatás
jelenlegi átalakulása, és ezen belül
is elsõsorban a tanárképzés "újrafilologizálása"
(a szakmai pedagógiai képzés teljes kiszorítása
a filológiai tárgyak által) volt az oka
annak, hogy szakmai érdeklõdésünk
fokozatosan az angol szakos másoddiplomás levelezõ
képzés, valamint akkreditált továbbképzések
szervezése és megvalósítása
felé fordult.
Egyértelmûnek tûnik számunkra, hogy
a közoktatásban részt vevõ (nyelv)tanár
kollégákban - szerencsére - nagyfokú
elkötelezettség él saját szakmai
fejlõdésük iránt, amivel, közvetett
módon a tanulók fejlõdését
segítik elõ. Ez a belsõ és külsõ
tényezõk által egyaránt indukált
motivációnak irányítja az általunk
elképzelt és megtervezett tanár-továbbképzési
formákat, akár felsõoktatási képzési
programok, akár akkreditált tanfolyamok keretében
valósulnak meg.
Mi hatan - a Nyíregyházi Fõiskola Képzési
és Továbbképzési Intézete
támogatásával - arra törekszünk,
hogy az Intézethez tartozó, a budapesti Aquincum
Általános Iskolában 2005 szeptemberében
létrehozott Angol Tanárképzõ és
Továbbképzõ Központban (Centre for
English Teaching and Training, CETT Budapest) gyorsan, sikeresen
és hatékonyan reagáljunk a fentiekben
említett szükségletre, a lehetséges
résztvevõk motivációjára.
Képzéseinkben egyrészt a nyelvpedagógia
elméleti és gyakorlati fejlõdésének
korszerû irányait követjük, másrészt
tanítási módszereinkben a résztvevõ-központú,
interaktív, tevékenykedtetõ képzési
megközelítéseket alkalmazzuk, miután
ezek megvalósíthatóságát
több mint 10 évnyi egyéni és közös
tapasztalataink is igazolják.
Szívesen
látunk mindenkit Óbudán, aki valamelyik
képzési programunkban, és/vagy továbbképzési
tanfolyamunkon részt kíván venni!
|